torstai 5. marraskuuta 2009

dansdansdans


P1: en utmattad, tårögd Silva från FM i våras då jag kom andra i Solo. Bilden får mig att minnas varför jag dansar och hur mycket jag älskar det. Jag hade dansat hela dan och när vi fick priserna i solo bröt jag ihop rusa ja till omklädningsrummet och grät hysteriskt, skrattade och blev kramad av alla i en halvtimme, det var en helt otroligt. Sen for vi till vårt hotellrum, drack skumppa ur pokalen och festade hela natten. Har alldrig varit så lycklig.


Skall springa iväg till kisis. Skönt att fa till treningar och dansa loss. Har värsta dansstressen, va ska ja gö med dans det här året? Tevlar nuförtiden i vuxnas serie så jag har ingen chans att klara mig i Soolo eller Duo nu när jag tevlar mot 20-åringar. FM-tevlingarna har alltid gett mycket motivation till mig, har  alltid varit med i formation, duo, soolo och smallgroup och det har varit sjukt roligt att trena som en galning före tevlingarna och sedan få respons och bekännelse för det man gjort. När jag inte har tevlingar att trena till orkar jag inte fara till treningar fast jag borde och dans blir mer något jag stressar över snarare än njuter av. Men dans är endå en så viktig del av mig att jag alldrig kommer att kunna sluta det. Kanske jag tar det lugnare med FM det här året och satsar på Danceteam? Får se hur det  blir, men nu skall jag ivarjefall på treningar. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti