perjantai 23. lokakuuta 2009

The woman on page 194



"I speak on behalf of all men, she`s perfect and that`s how we like our women, natural, confident and happy. Make more of her." -John 21.

Denhär bilden i septembers Glamour fick mej att nästan gråta av lycka, en vacker och normal kropp. Jag for in på deras hemsida för att säja ett tack och märkte att jag inte var den enda. Bilden hade fått nästan en miljon kommentarer av män och kvinnor i alla åldrar. 

Alla har sina ideal och normer kring skönhet och kroppsideal. Kvinnan på bilden har en mage, lår, stetch-marks och kurvor men ingen kan säga att hon är ful eller har ful kropp. Tvärtom, hon är otroligt vacker och ser ut som en äkta kvinna. 

Jag skulle häldre vara hon än tex. Marissa Miller, som enligt en intervju spenderar 2 timmar om dan på gymmet. Det är helt fucked up att "alla borde se ut så", hur vrickad kan det vara om tom 14-åringar strävar till en sådan kropp. Jag skulle inte tacka nej till en sådan kropp men att ha en normal kropp och bära den självsäkert som modellen på bilden är något jag respekterar 100 gånger mer än en pinnsmal model me enorma boobies som svälter sig för att få resultat. Visst har Miller en otrolig kropp men jag är seker på att tex. men är nöjda med oss som vi är, naturliga, precis som John skrev. 

Beklagar ett sånhänt tjatigt "beauty comes from the inside"-inlägg men måste få det sagt.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti